torsdag 11 september 2008

Bygga broar


För mig är det viktigt att vi studenter får en arbetslivsanknytning under vår utbildning, att vi får en chans att samtala med yrkesverksamma och ta del av deras erfarenheter samt dela med oss av våra. Naturligtvis ligger en stor del av detta ansvar på våra lärosäten men det finns också mycket man kan göra själv, som student. Med detta som bakgrund tycker jag att det är viktigt för mig, som Studentrådsrepresentant att hålla kontakt med min regionförening. Så idag har jag varit och ätit lunch med interimsstyrelsen för regionföreningen i Jämtland. Efter lunchen hade de styrelse möte där vi planerade inför årsmötet samt pratade arbetsplats fackliga frågor. Det var verkligen intressant att få sitta där och ta del av deras åsikter samtidigt som jag upplevde att de var intresserade av min syn på saken. En av ledamöterna hade tagit med sig sin praktikant, (som liksom jag är student vid MIUN i Östersund) och även han var aktiv i diskussionerna, vilket var mycket uppskattat. Vi har haft en mycket trevlig eftermiddag och jag tror att regionföreningen som håller på att nystarta har potential för att bli riktigt bra, man fick ihop en bra plan för årsmötet och kandidater till styrelsen. Dessutom blev jag tillfrågad om de fick föreslå mig till mötesordförande under årsmötet, vilket känns lite smickrande.

Ps naturligtvis tackade jag ja till förfrågan

Inga kommentarer: