fredag 31 oktober 2008

Förbundsstyrelsmöte och 50 årsjubileum

Förra veckan var det möte med förbundsstyrelsen och som alltid var det ett intressant och lärorikt möte. Det mest spännande för oss på studentsidan måste ha varit diskussionerna kring olika ställningstaganden vad beträffar utbildnings och forskningsfrågor. Det känns extra kul att få representera dagens studenter i dessa diskussioner. Kongressförberedelserna är också i startgroparna och jag som älskar kongresser ser med spänning framemot 15-17 maj nästa år! Stämningen i styrelsen var (om möjligt) ännu högre på detta möte än vanligt. Alla var jätte fokuserade på det stundande jubileet och det märktes!

På torsdagen var det dags att fira vår 50 åring! Dagen började med två gånger två parallell seminarier! Jag valde att lyssna på Den nya arbetslinjen och Att leda i politisktstyrda organisationer. Båda seminarierna var intressanta men framförallt fängslade det senare mig, jag tycker att politisktstyrda organisationer verka vara en spännande miljö. Så på den (under seminariet) retoriskt ställda frågan "Vilken ungdom skulle vilja vara chef i en politiskstyrd organisation?" Säger jag bara Jag vill! Jag kan förvisso tänka mig att jobba i det privata näringslivet också men offentlig sektor är definitivt inget som skrämmer bort mig.

Från seminariet Att leda i politisktstyrda organisationer

Dagen fortsatte som alla kalas med kaffe och tårta! Sen blev det några hyllningstal och gratulationstal innan det var dags för jubileumsfesten. Festen var förlagd till vårt kanslihus och därmed fick alla möjligheten att se våra vackra lokaler. Det bjöds på en god buffé! Det spelades progg och så var Rongedals där och uppträdde! Naturligtvis minglades det en massa och jag passade på att mingla med en av grundarna av förbundet! Ja kanske inte ett karriärstrategiskt val men desto intressantare. Jag gillar det här med kunskapsöverföring mellan generationerna, det finns en berättelse i generationsmötet som man inte kan läsa sig till och det är alltid lika intressant att höra om "hur det var förr". Ja det blev helt enkelt en jätte trevlig kväll!

Studentrådets Linda lyssnar på Rongedals

Inga kommentarer: