lördag 2 maj 2009

Maria Fladvad

1) Vad heter du?
Maria Fladvad

2) Vad pluggar du till? Vilken termin? och Var pluggar du?
Jag skriver på min C-uppsats inom studieordningen mot Personal, Arbete och Organisation. Uppsatsen handlar om en individs identifikation med sin organisation/företag/arbetsplats och om det ev. sambandandet med Indirekt personalomsättning.

3, Vad är din koppling till Studentrådet?
Kom för första gången i kontakt med Akademikerförbundet SSR genom förbundets samarbete med den dåvarande ämnesföreningen PAFF. Blev uppvaktad på ett P-Riksmöte av studentombudet Jeanette Kern som tyckta att jag skulle engagera mig i Studentrådets valberedningen, och på den vägen är det... Sitter sedan våren 2008 som ledamot och vice ordf. i Studentrådet.

4) Har du någon hjärtefråga som du brinner för?
Jag känner ett extra stort engagemang för fackliga hjärtefrågor såsom arbetsrättsligt skydd till ALLA (ja, även de som färgar tyget till dina kläder i Indien) och för de viktiga studentpolitiska frågorna som rör studenters bristande tillgång till trygghetssystem och skäligt studiebidrag.

5) Varför ställde du upp till kongressombud och vad är dina förväntningar inför kongressen?Genom att ställa upp som kongressombud vill jag bidra till att driva fokusfrågan om att det även är dags för Akademikerförbundet SSR att aktivt och stringent styra sin konsumtion till att bli mer etiskt avvägd och rättvisare. Självklart vill jag också bidra till att lyfta fram de studentpolitiska frågorna.

Inga kommentarer: