måndag 6 april 2009

Josephine Gustafsson

Jag heter Josephine Gustafsson och jag läser ett masterprogram i "Environmental Management and Economics" på Handels i Göteborg. Just nu läser jag min andra termin på detta 2-åriga program och jag har valt att engagera mig lite extra mycket i Studentrådet under våren då jag bl.a. planerar att delta som kongressombud vid kongressen. Jag har ett starkt intresse för handels-och utvecklingsfrågor där jag känner speciellt att jag kan driva frågan om att konsumera mera Rättvisemärkt inom Akademikerförbundet. Dessutom tycker jag att frågan rörande studenters ekonomiska situation är viktig att diskutera vid kongressen och även inom andra forum. Jag valde att ställa upp som kongressombud då jag ser detta som en bra chans att få inblick i Studentrådets arbete och nätverk och jag förväntar mig att detta blir ett tillfälle för mig som medlem att delta mer direkt i att påverka vårt förbunds riktning. Detta är mitt första studentfackliga uppdrag så jag ser fram emot att få möjligheten att agera och delta i beslut som rör studentfrågor som ligger mig nära.

Inga kommentarer: