lördag 4 april 2009

Linda Grenander

1) Vad heter du?
Linda Grenander

2) Vad pluggar du till? Vilken termin? och Var pluggar du?
Läser fjärde terminen på programmet pedagogik med inriktning mot ungdoms- och missbruksvår vid Växjö universitet

3) Vad är din koppling till Studentrådet?
Sitter sedan våren 2008 som ledamot i Studentrådet

4) Har du någon hjärtefråga som du brinner för?
Det ska löna sig att studera på akademisk nivå. Genom det vill jag lyfta fram de olika utbildningarna som till hör Akademikerförbundet SSR.

5) Varför ställde du upp till kongressombud och vad är dina förväntningar inför kongressen?
Det betyder mycket för mig att få vara kongressombud. Anledning till att jag ställde upp som kongressombud är för mitt intresse inom studentpolitisk. Att kunna påverka och förändra studenternas situation är något som jag brinner för och detta får jag möjlighet till på kongressen. Mina förväntningar på kongressen, förutom att ha kul och träffa nya människor, är att få igenom studentrådet/medlemmarnas motioner. Man måste höja sin röst för att bli hörd och detta har man möjlighet att göra på kongressen.

6) Har du haft andra studentfackliga uppdrag?
Förutom mitt arbete i Studentrådet sitter jag även som ledamot i vår studentförening PUMP. I PUMP har vi tre utskott där jag är ansvarig för utbildningsutskottet, men jag aktiv i de andra två utskotten också. Under gymnasiet var jag aktiv i studenternas elevråd.

Inga kommentarer: