fredag 11 september 2009

Utan fönster i Stockholm

Så har jag då under fredagen hunnit med att anlända till hufvudstaden, sett Orvar från filmkrönikan på stan samt checkat in på STF Fridhemsplan. Medan stan verkade vara i en stor festyra (dock rimligen inte så anmärkningsvärt en fredagskväll runt nio) fick jag en lugn kväll. Men det är skönt att vara laddad och utvilad inför helgens styrelsemöte. Nu sitter jag och skriver i källaren, där jag fick mitt boende över helgen; ett litet rum utan fönster. Skall bli skönt imorgon att ge sig ut och återse solljuset och världen!

Anledningar finns självfallet också att återkomma till regeringens beslut om att avgiftsbelägga utomeuropeiska studenter som studerar i Sverige med studieavgifter, vilket regeringen meddelade i ett pressmeddelande den 10 september.

Men nu vila, det är en dag imorgon också.
Nils

1 kommentar:

Jenny sa...

Hoppas ni har ett roligt styrelsemöte! Inte annat än att man önskar man fick vara med.

kram på er alla!

Jenny