torsdag 26 mars 2009

Annelie Holmberg Eskemyr

1) Vad heter du?
Annelie Holmberg Eskemyr

2) Vad pluggar du till? Vilken termin? och Var pluggar du?
Är färdigutbildad personalvetare och pluggar en extra termin företagsekonomi i Linköping.

3) Vad är din koppling till Studentrådet?
Har varit i kontakt med SSR lång tid och ser det som en naturlig del att vara med och göra studenternas röst hörd och framförallt som en personalvetarstuderanderepresentant. Fick kontakt med studentrådet efter att tackat ja till en inbjudan om att vara med på studentrådets årsmöte.

4) Har du någon hjärtefråga som du brinner för?
När det komer till frågor som studentrådet driver är frågan om ”Rättvisemärkt” en fråga som står mig varmt om hjärtat.

5) Varför ställde du upp till kongressombud och vad är dina förväntningar inför kongressen?
Då jag är familjär med vad SSR är och står för tror jag att jag skulle agera som en bra representant på kongressen. Jag har också vana att nätverka, tala inför större folksamlingar och är införstådd med upplägget inför en kongress vilket är en fördel.

6) Har du haft andra studentfackliga uppdrag?
Jag har arbetat som studentinformatör för Akademikerförbundet SSR på Mittuniversitetet.

Inga kommentarer: