måndag 2 mars 2009

Per Sander Helenius

Mitt namn är Per Sander Helenius. Jag är nyutexaminerad socionom. För närvarande studerar jag på mastersprogrammet i sexologi på Malmö högskola.

Under min tid som socionomstudent satt jag 2½ år i Studentrådets styrelse varav 1 som ordförande. Jag var samtidigt studentledamot i Förbundsstyrelsen under dessa 2½ år.
Jag brinner speciellt för HBT frågor och allt som rör jämställdhet och mångfald. Dessutom tycker jag att frågor kring säkring av utbildningarnas kvalitet är oerhört viktiga.


Jag deltog i förre kongressen och upplevde den som spännande, och den visade mig hur stort och viktigt inflytande studenterna har. Jag ställer upp denna gång för att jag tror det kan bli lika spännande, och för att jag önskar vara med till att säkra att studenternas mandat och inflytande blir förvaltat på ett ansvarigt och för förbundet nyttigt sätt. Dessutom är en kongress en överväldigande upplevelse som kan kännas kaotisk, och jag tror att mina erfarenheter från förre kongressen kan vara till hjälp för denna kongress studentdelegater.

Inga kommentarer: