måndag 23 mars 2009

Yasri Khan

1) Vad heter du?
Yasri Khan

2) Vad pluggar du till? Vilken termin? och Var pluggar du?
Jag läser 6 terminen på Pol mag programmet på Linköpings universitet. En utbildning inriktad mot att kunna arbeta som bland annat tjänsteman, utredare, handläggare eller samhällsvetare.

3) Vad är din koppling till Studentrådet?
Jag sitter i Saco studentråd, en federation format av flera fackförbund för akademiker som medlem i SSR. Jag har även jobbat som studentinformatör i Linköping.

4) Har du någon hjärtefråga som du brinner för?
Jag tycker det är viktigt med studentinflytande på universitetet, att det är viktigt med en bra kontakt mellan arbetsliv och studenter samt att de studiesociala villkoren är bra för oss studenter.

5) Varför ställde du upp till kongressombud och vad är dina förväntningar inför kongressen?
Jag är aktiv inom det studentfackliga arbetet då jag sitter i Saco studentråds styrelse och tycker att SSRs kongress skulle öka min insyn och bidra till en bredare förståelse över arbetet som görs. Förutom det tycker jag det är viktigt att studenterna använder och utnyttjar det mandat som vi fått inom SSR för att göra våra frågor uppmärksammade och få bättre kontakt med de yrkesarbetande. Det är viktigt att vi tar ansvar för detta då jag upplever att det är gynnsamt inte bara för oss studenter, men för hela SSR som helhet.

6) Har du haft andra studentfackliga uppdrag?
Jag sitter just nu i Saco-studentråd, där vi just nu arbetar med mycket med studiesociala frågor. Just nu är avskaffandet av kårobligatoriet en väldigt aktuellt fråga då det kan ha stora konsekvenser på hur studentorganisationerna kommer fungera i framtiden och därmed påverka hur studentinflytandet kommer att förändras.

Inga kommentarer: